L'Aula de Cinema de la Universitat de València programa un cicle sobre animació europea

L’Aula de Cinema de la Universitat de València presenta el cicle ‘Nova animació europea’, que ofereix una panoràmica sobre les últimes i més destacades produccions europees d’animació. La primera projecció tindrà lloc dimarts que ve, 14 de gener, a les 19 hores, al Col·legi Major Rector Peset, amb entrada lliure fins a completar la capacitat de la sala.
Hongria, Bèlgica, Irlanda o Espanya són alguns dels països pels quals discorre aquest cicle, format de 5 llargmetratges i 1 migmetratge produïts pels principals estudis d’animació europeus. Els films en qüestió recorren diferents tècniques d’animació (stop motion, 2D, 3D, motion capture, entre altres) i han recollit, tots ells, premis i nominacions en festivals i certàmens internacionals.
La programació del cicle comença el 14 de gener amb The Tower, del director noruec Mats Grorud, que narra el drama dels deportats palestins al Líban i ho fa a través dels ulls de Wardi, una xiqueta d’11 anys que conta la seua història i la de la seua família allí desplaçada des de la creació de l’estat d’Israel el 1948. A partir de testimoniatges d’amics i coneguts, Mats Grorud va escriure i animar The Tower mesclant stop motion, animació 2D, fotos i una profunda comprensió de la invencibilitat de l’esperit humà.
A més de The Tower, el cicle ‘Nova animació europea’ projectarà fins al mes de juny els títols següents: The breadwinner (‘El pa de la guerra’, Nora Twomey, Irlanda, 2017), l’11 de febrer; Ce magnifique gâteau! (Emma de Swaef i Marc James Roels, Bèlgica, 2018), el 10 de març; Buñuel en el laberinto de las tortugas (Salvador Simó, Espanya, 2019), el 7 d’abril; Dilili en Paris (Michael Ocelot, França, 2018), el 12 de maig; i Un día más con vida (Raúl de la Font i Damian Nenow, Espanya-Polònia, 2018), el 9 de juny.
Totes les sessions tindran lloc al Col·legi Major Rector Peset, a les 19 hores, i l’entrada serà gratuïta fins a completar la capacitat de la sala.