Pallassos i cossos que es transformen prenen l'escenari de La Mutant


El pròxim cap de setmana, La Mutant posarà en escena dos espectacles molt diferents entre si però units pel mateix esperit compromès i inconformista que caracteritza a l'espai de Joan Verdaguer: Rhümia, de Rhum & Cía, i el sol Self Unfinished, de Xavier Le Roy.
Rhümia, que es representarà el dissabte 24 de novembre a les 20:30 hores, és el segon espectacle de la companyia catalana Rhum & Cía després de l'estrena de Rhum el 2014. Es tracta d'un retorn al concepte de clown més tradicional, amb grans dosis de humor i tendresa però també amb un enfocament innovador, poètic i descerebrat, al qual fins i tot hi ha temps per reflexionar sobre la vida i la mort. Es tracta, en definitiva, d'un homenatge al món del circ i els pallassos pensat per a espectadors de totes les edats i fugint de qualsevol estereotip previ: "Molta gent ha vist els nostres muntatges tres o quatre vegades", assenyala l'actor Jordi Martínez. "Hem aconseguit que la nostra proposta no agrade només als xiquets o als senyors de 80 anys, sinó que arribe a tots per igual". Al seu costat, participen en l'espectacle Joan Arqué, Roger Julia, Pepino Pascual i l´artista plàstic Mauro Paganini.
Per la seua banda, Self Unfinished (diumenge 25 a les 20 hores) constitueix una de les creacions més conegudes del prestigiós coreògraf francès Xavier Le Roy, que un dia va decidir deixar enrere el seu treball com a biòleg molecular per convertir-se en un artista en constant desafiament. Amb Self Unfinished, que enguany celebra les seues dos dècades de representacions i que La Mutant presenta en col·laboració amb La Fundació Per Amor al'Art i Bombas Gens, Le Roy proposa a l'audiència un viatge de metamorfosi i per a això es transforma en una criatura híbrida amb una part humana, una altra alienígena i una tercera més propera a la màquina. D'esta manera, el seu cos es reconfigura constantment fins atrapar per complet a l'espectador: "Definitivament faig art que vol experimentar: amb situacions, amb el públic, amb mi mateix; que vol fer-se preguntes sobre la representación corporal, sobre la producción de subjectivitat, sobre la construcción de relacions interpersonals”.